tisdag 29 juni 2010

Bröllopskläder - done


En sak man kan göra för att skapa lite spänning i livet är att kolla efter tecken på registreringsskyltar. Det blir som en religion tillslut.
Ett praktexempel är när jag sitter på bussen och plötsligt åker förbi bröllopsbutiken varifrån klänningen är beställd. De borde ha ringt vid det här laget, är den klar eller?
Jag tar upp telefonen, slår numret och tittar ut genom rutan igen. Precis då åker vi förbi en bil vars registreringsskylt är TAO 123... Kalla det slumpen eller nåt annat, men liknande grejer har inträffat läskigt många gånger.
(För er som inte visste det heter ön där vi träffades, och nu ska gifta oss på, Tao.)

Hur som helst, klänningen hade kommit i rätt storlek och den satt som en mustig men enkel bakelse när jag och var där och provade i går. Även Thomas hittade en grym outfit senare på eftermiddagen. Lite orättvist är det att jag sett hela hans utstyrsel när han inte får se min fören den 12e augusti, men hey, kunde inte låta bli att kika, vilken karl!

Det här blir grymt!
Och för er som inte har lyckan att vara på plats den 12e så kommer ett ljuvligt bildspel på efterfesten i september. Inbjudningarna till detta kalas kommer...när som helst nu, håll utkik!

Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar