måndag 24 maj 2010

Ålderstecken?


[T]
Häromveckan gick en kompis till mig in på "Efva Attling-man" med sin blivande fru. En ganska sval manlig expedit visade en jättefin (men lite för stor) ring. I brist på annat, han visste inte riktigt vad han skulle fråga, så frågade min kompis "vad kostar den "rackarn"? I samma sekund skämdes han rejält och undrade om det var ok att använda såna uttryck vid hans ålder. Och hur tar man sig ur snurran när såna uttryck börjar komma. Säger man sånt här när man börjar bli gammal? "när jag var grabb", "Vattenhål", "Stänkare" eller "Olivia, sätt på dig "nattsärken"! ja, jag erkänner, det är JAG som troligtvis börjar bli till årens höst :)

Sen gick vi iaf (eftersom jag och Hannah skämdes) till tjej-butiken bredvid för att beställa hennes ring. De har helt sjukt fina grejor där!, helt sjukt verkligen!

[H]
När jag beställt min ring klart tittade expediten genomborrande på Thomas.
- Du då?!
hmm, asså, vi tänkte typ gravera den gamla ringen, sa T på ett mycket ungdomligt vis.

Så blev det inte riktigt, vi lämnade affären 45 min och en månadslön (före skatt) senare med två fantastiska små skapelser beställda. Bilder kommer när vi hämtat dem, men temat är kärlek, bokstavligt :)

Är ni på G att förlova er, gifta er eller bara vill ha nåt snyggt, kolla på Efvas hemsida!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar